Medlemskab

Billed af voksendåb

Man bliver medlem af folkekirken ved at lade sig døbe i folkekirken, ved en barnedåb, en dåb inden en konfirmation eller en voksendåb - måske ved et drop-in arrangement (husk billed id) - hold øje med kalenderen.

Er man døbt med en kristen dåb - i Faderens, Sønnens og Helligåndens Navn -  uden for folkekirken, her eller i udlandet kan man blive optaget i folkekirken ved henvendelse til en folkekirkepræst, medbringende dåbsattesten - Glostrup Sogns præster finder du -> her.

Ønsker man at melde sig ud af folkekirken, sender man et brev med posten til sit bopælssogn. Man kan også sender en e-mail til sognekontoret via dette sikre link -> sikker e-mail.

Har du mistet din fødsels- og dåbsattest, kan du bestille en ny ved at henvende dig til sognekontoret (husk billed id) eller via www.borger.dk.