Medlemskab

Billed af voksendåb

Man bliver medlem af Folkekirken ved at blive døbt i Folkekirken. Typisk er dåben ved en gudstjeneste. Vores tradition er at vi bliver døbt som små børn, men man kan også fint blive døbt både som ung eller voksen. Kontakt kontoret, hvis du vil bestille tid til en dåb eller en præst. hvis du vil tale med en af os om dåb. Cirka en gang om året holder vi drop-in dåb i Glostrup kirke (husk billed-id). Hold øje med kalenderen.

Er man døbt med en kristen dåb - i Faderens, Sønnens og Helligåndens Navn - i en anden kirke, her eller i udlandet kan man blive optaget i folkekirken efter en samtale med en af præsterne i Glostrup Sogn. Ved samtalen skal du medbringe din dåbsattest eller anden dokumentation for dåben, hvis du har sådan en.

Ønsker du at melde dig ud af folkekirken, sender du et brev med posten til dit bopælssogn. Man kan også sender en e-mail til kontoret via dette sikre link -> sikker e-mail.

Har du mistet din fødsels- og dåbsattest, kan du bestille en ny ved at henvende dig til sognekontoret (husk billed-id) eller via www.borger.dk.